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ouic introduction Brand Management

Brand Management

KAIST Brand & Brand Management and Use

To become the best science and technology university the brand must be intrinsically competitive and systematically managed in order to secure competitiveness. In other words science, technology, culture, and emotion must serve as the foothold to establish a differentiated university brand, and the active use of the trademark and brand must be utilized to establish its foundation.

  • For questions related to the use of the brand contact: 042-350-4796

To Report Violations Regarding the Use of the Trademark

위반업체접수→위반경위조사→1차조치사항→2차조치사항→사후관리

Register Businesses Utilizing the Brand

상세내용 아래참조
  1. 상표신청 업체 파악 및 선별 / 상표신청 요청기업과 접촉(전화,이메일,대면등)
  2. 공문접소(상표사용신청서,서약서,제안서,업체사업계획성 등)
  3. 내부검토 및 현장실사 - 제출된 서류에 대한 내부검토과정(담당자,관련부서장,산학협력단장 등)
  4. 1차 결정 - 내부검토+ 현장실시종합평가 - 기술사업화위원회 심의안건 상정여부확정
  5. 기술사업화위원회 안건준비
  6. 위원회 심의통과
  7. 계약체결 및 상표사용승인 통지공문 발송 카이스트 브랜드 사용인증서포함
  8. 사용료징수 카이스트브랜드 사용인증서 포함
  9. 상표사용 수익금 배분관리

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